• HASTA BİLGİLENDİRME BROŞÜRÜ

Dental implant nedir?

Herhangi bir nedenden dolayı kaybedilmiş bir ya da birden fazla diş eksikliğini tedavi etmek, çiğneme fonksiyonlarındaki kaybı gidermek ve estetik görüntüyü yeniden kazandırmak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen yapay diş kökü olarak da adlandırılan tedavi yöntemidir.

İmplant tedavisinin avantajları nelerdir ?

• Diş eksikliği giderilirken sağlıklı olan komşu dişlerin kesilmemesi
• Doğal diş gibi görünmesi ve fonksiyon görmesi
• Takıp çıkarılabilen hareketli protezlerin sabitlenebilmesi
• Dişsizlik nedeniyle meydana gelebilecek kemik kayıplarının önlenmesinde önemli bir role sahip olması• Diş eksikliği giderilirken sağlıklı olan komşu dişlerin kesilmemesi
• Doğal diş gibi görünmesi ve fonksiyon görmesi
• Takıp çıkarılabilen hareketli protezlerin sabitlenebilmesi

Her hastaya implant uygulanabilir mi ?

• Genel sağlık durumu implant tedavisi için uygun olmalıdır
• Ağız sağlığı implant uygulamasına elverişli hale getirilmelidir
• İmplant tedavisinde üst yaş sınırı yoktur ancak alt yaş sınırı vardır. İmplant uygulanabilmesi için büyüme ve kemik gelişimi tamamlanmalıdır
• Çene kemiği implant uygulaması için yeterli hacim ve kalitede olmalıdır
• Eğer çene kemiği yeterli hacimde değilse, öncelikle çene kemiği hacmi ileri cerrahi yöntemlerle implant uygulamasına elverişli hale getirilmelidir

İmplant uygulaması ağrılı bir işlem midir ?

Lokal anestezi ile ağrısız olarak gerçekleştirilen implant uygulamaları, hastanın isteği ve hekiminin onayı ile genel anestezi altında da gerçekleştirilebilmektedir.

İmplant uygulaması ne kadar sürüyor ?

Uygulama süresi çene kemiğinin durumuna, tedavi planlamasına ve uygulanacak implantların sayısına göre değişkenlik gösterebilir. Ortalama süre 30 – 60 dk.’dır.

İmplant tedavisi ne zaman sona eriyor ?

Çene kemiğine implant uygulaması ile başlayıp implantüstü protez uygulaması ile sona erecek olan implant tedavisi süreci, tedavi planlamasına göre 3 ay ile 9 ay arasında değişmektedir.

İmplantların ömrü ne kadardır ?

İmplantların ömrü birçok etkene bağlıdır. İmplantların ağızda 30 yıldan fazla süreyle sağlıklı  kaldığı hastalar mevcuttur. Hastanın genel sağlık durumundaki değişiklikler bu süreyi etkilemektedir. Ağız bakımının düzenli yapılması ve hekimin belirlediği periyodik kontrollerin aksatılmaması bu süreyi olumlu etkilemektedir.